جاذبه های دیدنی کرمانشاه‌

جاذبه های دیدنی کرمانشاه‌

♦️⁩غار قوری قلعه‌ ‌
این غار به دلیل قدمت و پیشینه ی 65 میلیون ساله ی خود در بین غارهای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به‌ فرد غار قوری قلعه، وسعت آن است که در میان دیگر غارهای آبی قاره‌ی کهن در خارومیانه، در رتبه ی اول قرار دارد.
غار قوری قلعه در استان کرمانشاه در فاصله 87 کیلومتری از این استان و در 25 کیلومتری شهرستان روانسر در مجاورت مسیر روانسر به پاوه قرار دارد. این غار در دامنه ی کوهی به نام شاهو واقع است. طبیعت بی نظیر و چشم نواز این غار در شهرستان روانسر دلیلی شده تا گردشگران این غار را جزء مقاصد اصلی گردشگری خودشان قرار دهند. چرا که در این منطقه می‌توان شاهد یکی از تماشایی ‌ترین دره‌ های استان کرمانشاه بود که غار در آن جای گرفته است. پوشش جنگلی ارزشمند، چشمه های متعدد و چشم اندازهای طبیعی متعددی نیز داراست که هر گردگشری از سفر خود رضایت کامل را خواهد داشت.
غار قوری قلعه در لیست یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است. غار قوری قلعه توسط عده ای از غارشناسان انگلیسی حدود 40 سال پیش در سال 1355 کشف شد. از لحاظ مساحت نیز غار قوری قلعه یکی از بزرگترین غارهای آبی در میان غارهای کهن می باشد و مساحت آن حدود 500 متر به ثبت رسیده است. طول این غار به 12 کیلومتر و عمق آن 3140 متر است به همین دلیل است که آن را یکی از بزرگترین غارهای آبی خاورمیانه می دانند. حوضچه ‌های این غار به 14 متر می‌رسد هم‌ چنین دمای درون غار 7 تا 11 درجه است و در همگی فصل‌های سال ثابت است.
در این اثر طبیعی بخش های دیدنی نظیر تالار مریم، تالار کوهان شتر، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس وجود دارد که می توانید از آنها در هنگام بازدید از غار دیدن فرمایید. تالار عروس در عمق 1500 متری غار قرار دارد و زیبایی آن قابل توصیف نمی باشد. جنس سنگ‌های این محوطه از کریستال سفید و براق است و اگر کسی بخواهد از روی آن‌ها گذر کند جای پای او در این قسمت باقی می‌ماند.‌ ‌ ‌ ‌
‌‌🔴مجموعه تولیدی حاج احمد احمدی با بیش از نیم قرن سابقه در تولید سوغات کرمانشاه‌ ‌ ‌ ‌

  • 30 خرداد 1399
  • نویسنده: مدیر
  • تعداد نمایش ها: 3412
  • نظرات: 0
Print

انتخابگر پوسته

نمایندگی های ما


نظرات مشتریان ما

دی ان ان