جاذبه های دیدنی کرمانشاه

جاذبه های دیدنی کرمانشاه

کلیسای قلب مقدس مسیح در سال 1914 میلادی (مصادف با 1293 هجری شمسی) در زمینی به مساحت تقریبی 280 متر مربع در کرمانشاه ساخته شد. در واقع زمان ساخت این کلیسا به دوره حکومت سلسله قاجاریه در ایران برمی‌گردد. دستور ساخت این کلیسا توسط «اسقف یوحنانیان» صادر شد و توسط خود وی نیز تقدس شد.
زیربنای این کلیسا با احتساب تمام فضاهای سرایداری، اتاق‌ها و سایر تاسیسات مربوط به بنا مساحتی در حدود 160 متر مربع را شامل می‌شود. بام این کلیسای زیبا به صورت شیروانی ساخته شده است و سقف آن نیز از داخل از جنس چوب کار شده است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد. آجر بیشترین ماده‌ای است که در ساخت این بنای ارزشمند از آن استفاده شده است. اگر به نمای خارجی ضلع غربی کلیسا نگاهی بیندازید، می‌‌توانید سه طاق نما را در آن قسمت مشاهده کنید که در طاق نمای میانی، ورودی کلیسا قرار گرفته است و در طاق نماهای جانبی، دو پنجره به چشم می‌خورد. نکته قابل توجهی که در مورد درها و پنجره‌های کلیسای قلب مقدس وجود دارد.
کلیسای قلب مقدس مسیح که از شاخص‌ترین کلیساهای استان کرمانشاه است، در تاریخ 17 مرداد ماه سال 1383 هجری شمسی، یعنی در حدود 90 سال پس از تاریخ ساختش، با شماره ثبت 11059 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است تا یکی از حدود 90 کلیسای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور تا به امروز باشد.

  • 6 مرداد 1399
  • نویسنده: مدیر
  • تعداد نمایش ها: 4068
  • نظرات: 0
Print

انتخابگر پوسته

نمایندگی های ما


نظرات مشتریان ما

دی ان ان