معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه

معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه

🔺معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه
🔻قصر شیرین از شهرستان‌های واقع در غرب استان کرمانشاه است که در فاصله‌ کمی از مرز ایران و عراق قرار دارد و تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استان کرمانشاه در آن واقع شده‌اند. این شهرستان زیبای غرب کشور، علاوه بر وجود آثار تاریخی، به سرزمین نخل‌های بلند نیز شناخته می‌شود. وجه تسمیه این شهر به قصر شیرین، به دلیل وجود همین کاخ مشهور تاریخی است که پادشاه خسروپرویز از مشهورترین شاهان ایران کهن، آن را برای همسرش شیرین که از پیروان مسیحیت نیز بوده است، ساخته است. البته در کتب مختلف تاریخی از این شهرستان به نام‌های دیگری همچون دستجرد و دستگرد نیز یاد شده است. اما شهرت آن بیشتر به‌واسطه‌ کاخ خسرو که به قصر شیرین و عمارت خسروپرویز نیز شناخته می‌شود، است.
بنای خسرو پرویز که امروزه تنها ویرانه‌هایی از آن مشاهده می‌شود، از جاهای دیدنی قصر شیرین است و در ۱۸۰ کیلومتری از استان کرمانشاه و در بخش شمالی شهرستان قصر شیرین قرار دارد. این بنا در مجاورت یکی دیگر از آثار تاریخی ایران‌زمین به نام «آتشکده‌ چهار قاپی»، احداث شده و روی سکویی به بلندای هشت متر، قرار گرفته است. باستان‌شناسان قدمت این عمارت را متعلق به دوران حکومت ساسانیان عنوان کرده‌اند.
ساخت بنای خسرو در مسیر جاده‌ای که در دوران مختلف دارای اهمیت بسیاری بوده است، خود از نکات قابل توجه در مورد این عمارت تاریخی است که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان و باستان‌شناسان جهان، این عمارت در گروه عجایب دنیا قرار گرفته است؛ چرا که با گذشت بیش از ۱۵۰۰ سال از احداث بنا، طاق سنگی آن همچنان پابرجا است. از ویژگی‌های جغرافیایی کاخ خسرو‌پرویز که برای احداث آن از مصالحی همچون لاشه سنگ، آجر و گچ استفاده شده است، قرارگیری آن در باغی وسیع است؛ مکانی که همواره محل ورود آب رودخانه‌ الوند و همچنین زیستگاهی آرام برای حیوانات وحشی بوده است. حیواناتی که برخی از نویسندگان آن‌ها را از کمیاب‌ترین حیوانات و جانداران معرفی کرده‌اند که به راحتی در آن مکان زندگی می‌کردند. اما امروزه از این باغستان تنها ریشه‌هایی از درختان خرما و انار برجای مانده است.
🔴مجموعه تولیدی حاج احمد احمدی با بیش از نیم قرن سابقه در تولید سوغات کرمانشاه‌

  • 3 مرداد 1400
  • نویسنده: SuperUser Account
  • تعداد نمایش ها: 1374
  • نظرات: 0
Print

انتخابگر پوسته

نمایندگی های ما


نظرات مشتریان ما

دی ان ان