ایران شناسی همراه مجموعه تولیدی حاج احمد

ایران شناسی همراه مجموعه تولیدی حاج احمد

شهرستان الیگودرز


شهرستان الیگودرز یکی از شهرستان‌های استان لرستان است در در شرق این استان قرار گرفته‌است. جمعیت این شهرستان 137٬534 هزار نفر است و پس از خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و دلفان ششمین شهرستان لرستان از نظر جمعیت است. الیگودرز در ناحیهٔ کوهستانی و با آب و هوایی بسیار سرد در شرق استان لرستان واقع شده و همچنین از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است. دیرینگی آن به بیش از 700 سال می‌رسد.

الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال 1339 دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

مکان‌های دیدنی و گردشگری

آبشار برنجه (تاف) با ارتفاع 796 متر در 2 کیلومتری غرب روستای پیر امام و همچنین در نزدیکی، روستاهای سرتنگ برزه و در بخش زز و ماهروی شهرستان الیگودرز مرتفع‌ترین آبشار آسیا و سیزدهمین آبشار مرتفع جهان است. همچنین آبشار آب سفید که در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوه‌های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در منطقه زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته‌است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان‌پذیر است. آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید.
ارتفاع آبشار 70 متر وعرض تاج آن در فصل پرآبی حدود 8 متر می‌باشد. آبشار آب‌سفید معروف به عروس آبشارهای ایران می‌باشد.
مجموعه تولیدی حاج احمد احمدی با بیش از نیم قرن سابقه در تولید سوغات کرمانشاه‌ ‌ ‌ ‌

  • 22 فروردین 1399
  • نویسنده: مدیر
  • تعداد نمایش ها: 3289
  • نظرات: 0
Print

انتخابگر پوسته

نمایندگی های ما


نظرات مشتریان ما

دی ان ان